یزدفردا :نشست هماهنگی برنامه های گرامیداشت هفته جهانی مساجد با حضور رئیس ستاد اقامه نماز یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جمعی از نهادهای مرتبط مسجد با محوریت دبیرخانه کانون مساجد این استان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین نبی پور، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به جایگاه عظیم نماز و مسجد در اسلام گفت: باید توجه بیشتری به نماز و مساجد شود.
وی با اشاره به لزوم پیوند عمیق بین علم، بازار و مراکز معنوی در اسلام خاطرنشان کرد: در گذشته پیوند عمیقی بین این سه مرکز برقرار بود، مساجد باشکوهی در داخل بازار ساخته و مدارس و حوزه های علمیه در دل این بازار قرار داشت.
وی همچنین بر لزوم برگزاری و اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی برای نشر و ترویج فرهنگ نماز  و توجه بیشتر به مساجد تاکید کرد.
بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به لزوم اجرای طرح ها وبرنامه های مناسب برای اشاعه فرهنگ مسجد محوری در جامعه گفت: در نمایشگاهی دستاوردها، طرح ها و برنامه های فرهنگی مساجد در استان معرفی می شود.
وی افزود: در این نمایشگاه می توان با تجلیل از متولیان و دست اندرکاران مرتبط با مساجد در بخش های مختلف مسجد بر نشر و ترویج فرهنگ مسجد محوری در جامعه کمک کرد.
علی حکیمیان، مسئول کانون مساجد استان یزد نیز در این همایش همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاهی به منظور ارائه دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد و نهادهای متولی تصریح کرد: در این نمایشگاه مردم می توانند با عملکرد، طرح ها وبرنامه های مرتبط با مسجد آشنا شوند.
وی تاکید کرد: همچنین در این نمایشگاه فرصتی فراهم می شود تا نهادهای متولی و کانون های مختلف فرهنگی هنری مساجد با طرح ها وبرنامه های یکدیگر بیشتر مساجد آشنا شوند.
گفتنی است، در این نشست نمایندگانی از سپاه الغدیر یزد، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون مساجد حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا